Wednesday, March 25, 2009

we have a situation here..

Ada 5 perkara berlaku serentak.
  1. Air mendidih kat dapur.
  2. Air paip melimpah kat bilik air.
  3. Bayi menangis.
  4. Telefon berbunyi.
  5. Ada orang ketuk pintu.
Kalau diberi pilihan, apakah perkara yang kamu akan selesaikan terlebih dahulu? Susun perkara 1-5 tersebut mengikut kepentingan dan keutamaan yang kamu fikirkan. Semua perkara tersebut mestilah diselesaikan. Susunlah ikut perkara yang kamu rasa lebih penting untuk diselesaikan dahulu.

Bayangkan kamu sedang mengalami keadaan seperti itu sekarang. Fikirkan dan timbangkan, apakah perkara yang akan diselesaikan mengikut keutamaan. Fikir... Fikir... Fikir... Fikir... Fikir... OK, dah habis fikir dan buat keputusan? Nak tahu apakah fakta terselindung disebalik jawapan yang diberikan?Mari kita semak jawapan... Apakah ciri/ sifat/ perkara yang kamu utama dan pentingkan dalam memilih pasangan kamu.
  • Kalau kamu memilih untuk menutup air medidih: menandakan kamu mementingkan keselamatan dan kebolehan 'si dia' untuk membimbing kamu.
  • Kalau kamu memilih untuk menutup pili air yang melimpah di bilik air: menandakan kamu mementingkan kekayaan, wang ringgit dan harta.
  • Kalau kamu memilih untuk memujuk bayi yang menangis: menandakan kamu mementingkan cinta dan kasih sayang.
  • Kalau kamu memilih untuk mengangkat telefon yang sedang berbunyi: menandakan kamu mementingkan akhlak, budi bahasa dan perlakuan pasangan anda.
  • Kalau kamu memilih untuk membuka pintu: menandakan kamu mementingkan rupa paras, fizikal luaran dan personaliti pasangan kamu.
Haaa macammana dengan keputusan kamu? Bagus? Kamu boleh bertanya soalan ini kepada rakan-rakan kamu untuk mengetahui apakah perkara-perkara yang mereka utamakan dalam memilih pasangan hidup.

as for me? ...1-2-3-4-5 ;)

No comments:

Post a Comment

Press