Sunday, May 3, 2009

serabut+kusut=murung?

bismillah...

hari ni, da nk petang baru bpeluang bawak keluar mi baby-savvy. ignite engine cam bese. off to plaza pantai jmpe my freelancer kat sane. job bertukar tangan. balik, rase nk lalu kerinchi. so bawak mi baby-savvy ng santai sekali... usha kiri kanan jln kot² ade yg leh dibuat kunyah kt umh nnt... hmm, kecewa.

smpaila tibe kt corner blok 100. ade pakcik jual pisang goreng n kepok lekor. ika sker kepok lekor. n agak da lame xbli pisang goreng pakcik ni. actually, jualan pakcik ni xdela yummy sgt, tp pkcik ni pandai amik hati customer, pandai bergurau lg... so disebabkan tu, ku rajinkan diri tuk singgah untuk tambahkn pendapatan pakcik tu sebanyak rm5 hr ni = kepok lekor rm2 + pisang gor rm2 + bubur jagung rm1. for tea.

asalnye xnak matikan enjin mi baby-savvy, sbb nk pi pn sekejap je. tp memikirkan kemungkinan terburuk, enjin ku matikan lalu berjalanlah aku ke tempat pakcik. hmm selesai membeli dan melayan gurauan pakcik tu, aku pn berjalan mdapatkan mi baby-savvy untuk teruskan perjalann pulang.

hampa. ignition failed. ayah kate klu sbb battery, hon xkan bunyi kuat. aku cuba. lampu pn ok, masih terang. rasenye bukan masalah battery. alang muncul selepas satu panggilan. nyata masih gagal menghidupkan enjin. lalu mi-savvy kutinggalkan di sana. di corner blok 100. aku balik dengan fikiran yg maha kusut. esok perlu selesaikan.

kenapa kusut? mi baby-savvy bukan the only reason. aku serabut sbb esok perlu report progress ng bos kecik. lagi plak sok monday. minggu lepas sebenarnye minggu yg very the sucks! serious. klu xkuat, mungkin aku da lari hilangkan diri jauh dari tempat yg menidakkan kemgkinan siapapun dpt cari aku -serius, aku pernah fikir untuk lakukan ini. aku nk bersendirian, rehatkan otak yg serabut ni. tp mgkin belum smpai waktu. tp aku perlu lakukan ini, bila segalanya selesai. jadi, mesti macam mana esok ni??

ya allah, kuatkan aku... jgn benarkan kemurungan dekati, ketika aku masih dlm emosi ini...

No comments:

Post a Comment

Press