Sunday, June 6, 2010

Percaya

Percaya pada qada’ dan qadar Allah. Kalau nak jadi, pasti jadi. Tinggal perlu yakin, setelah doa dan usaha, kalau memang itu jalan yg sepatutnya kita lalu, berbasmallah la kita.

بِسْمِ ٱللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ

Ada yang dapat sebelum masa, ada pula yang dapat lambat sikit. Maka di situla kesabaran teruji. Cuba mengelak bercerita tentang yg lain, kerana ia jauh dari pengetahuanku. Yg ku tahu cuma jalan yg telah dan sedang aku lalui dan pandangan aku tentang hidupan, peristiwa, objek di depan mata. Namun apa yang bermaharajalela di hati mereka (sebenarnya), hanya Allah yg berkuasa ke atas setiap darinya.

Atas nasihat yg kamu beri, percayalah, ia akan berguna jika diberi kepadaku. Ada yg aku ikuti, ada juga yang tidak. Tetapi kesemuanya menyumbang ke arah yang bermanfaat. Tiada satu pun yg tersia. Terima kasih. 

One of your most admirable qualities is your amazing tenacity, even under the toughest circumstances. Get ready for the big payoff to all your efforts, when your great energy lifts you up to a pinnacle of professional and romantic satisfaction. Enjoy all the praise coming your way and celebrations that may erupt in your honor. It really doesn't get much better than this!

No comments:

Post a Comment

Press