Thursday, July 29, 2010

runsing aku runsing..

بِسْمِ ٱللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

sy tertarik nk habiskan bacaan sy pd entri saudara Long Haffiz Long Hassan. Thanks for the entry, dan sy juga dah memberi sedikit komen, deep inside, sy komen dgn emosi juga, tp Alhamdulillah sy rasa, telah mendahulukan akal sebelum emosi :)

saya pula tak runsing sgt pasal orang melayu.. sbb by being a true melayu pn tak bawa kita dekat dengan Pencipta SELAGI tidak berusaha menjadi muslim yg sejati kn? InsyaAllah, demi AGAMA kita akan bersatu, tp melihatkan MELAYU sekarang, melayu yang macam mana ye yg boleh menyatukan kita? 

Urm kamu! ye, kamu yg sedang baca entri sy ni.. cube sekejap je, perhati sekeliling kamu.. kamu rasa akan selamat dalam dunia ISLAM yang bersandarkan Al-Quran dan Sunnah Rasul (sepenuhnya) atau dunia MELAYU yg berlandaskan.. ape ye..? sekarang??

erk.. ape pn sy masih melayu, dan saya harap saya membawa contoh/peribadi yang baik utk bangsa Melayu yang teguh dengan Islam. dan sebagai insan yang sgt normal, kelemahan, kekhilafan masih temani saya.. 

berharap sangat entri ini mencambahkan fikiran yang lebih baik antara kita, dan Allah Maha Mengetahui. Amiinnn.. 

No comments:

Post a Comment

Press