Tuesday, November 11, 2008

..dalam satu ;p

"bekas dua tempe"

ehek..smlm smpai umah terus duk depan tv. ika dalam bilik dgn pintu wide opened dok sibuk lipat baju. ayah pn dalam bilik. xlame pastu ayah kuar n straight ke akuarium ikan die. sambil mate pandang ke bilik (di mana ika duk bersimpuh melipat baju), die tny "angah baru balik?". konfius aku. aku ni ha! depan mate jek boleh plak die tny kat ika. lalu i pn pandang die straight to the eyes.. blush! heheh die dh mistook ika as aku.. heheh sambil menggelakkan diri sendiri die keluarkan kenyataan ni: "la, ayah ingat ko kat dalam tu..".. ehhek. aku ingat org luar je yg selalu tertipu dgn ke'seiras'an wajah n saiz badan aku ng ika (yg dr segi faktanya, 6 tahun lebih muda dr aku). bantutkah atau awet mudakah? ehhe..

ayah: ngah, ade tempe 2 bekas ng bende dlm peti ais bawah. leh buat lauk. ko nk turun amik?
aku: hmm angah call budak2 ni (referring to alang&bancik -biasenye time camni dorg on the way balik) jap, suroh dorg singgah amik.

**
tuut tut..bancik answered his fon
aku: katne?
bancik: dlm lif dlm lif..
aku: laaa..
bancik: call alang, die kat bwh lg (paham la tu ade bende aku nk suruh heheh)

**
tuut tut..alang pulak answered his fon
alang: hah, nape?
aku: jgn naik lg. ayah kate ade tempe ng bendi kat peti ais gerai. pi amik sat. nk buat lauk.
alang: la ko ni, aku dh park moto br nk roger.
aku: (mane aku tau, ape yg aku tau ko lah mangse aku skrg **wink wink) la gi la jap. nk masak ni.

**
ehek xdberi pilihan. maka terpakse gak die pegi...sambil aku memberi peringatan utk kali kedua
aku: "bekas dua tempe" ng bendi tau!

**erkk..bekas dua tempe? sedar, sudah merosakkan penggunaan bahasa maka aku tertawakan diri sendiri, disambut meriah oleh ayah.. ehhe
aku: tempe dua bekas ng bendi huhu..

No comments:

Post a Comment

Press