Thursday, May 10, 2012

Dia Sedang Beri Perhatian..

Assalamualaikum.. it is time.. untuk tidur.. tapi mata beri izin untuk hati dan minda terus berkomunikasi.. lama tak blog katanya.. dah macam tak difungsi.. semalam, hati ni diarah masuk ke blog skrinepal.. membuat hati rindu nak kembali.. di sini pernah jadi teman.. tak perlu ada tapi ia ada..

Badai melanda.. ada yang menjadi korban.. tapi, keyakinan bahawa dari setiap kejadian, sama ada yang kita mahu atau tidak.. pasti di sebaliknya terkandung hikmah.. bagi siapa saja yang mahu buka sedikit minda dan hati..

Saya mahu, saya berazam jalani hidup dengan ilham yang datang lewat doa yang dipohon.. jiwa lain tak mungkin dapat faham, sejelas saya memahami diri saya.. Saya mahu redha Dia.. hanya Dia.. jadi tolonglah.. kepada insan-insan kesayangan yang sentiasa dekat, bantu saya.. tunjukkan pilihan.. bukan tentukan jalan mana yang harus saya lalui.. itu mungkin jalan kamu, mungkin juga jalan saya, ada kemungkinan juga itu bukan juga jalan saya.. bukan juga jalan kamu.. tapi Dia, pasti berikan ilham untuk kita buat pilihan.. dan belajar dari pilihan yang dibuat.. walau apa jua hasilnya.. Dia sedang beri perhatian..

2 comments:

  1. perhatian yg lebih kdg2 hanye nampak dimata namun kurg di hati jauh lagi...

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru tuan hambe moge ceria arini..maafkn hambe kerna menjauh,usah khuatif tuan hambe sentiasa diingati hambe walau ada dinding pemisah.....

    sekian

    ReplyDelete

Press