Monday, November 1, 2010

Politik Kita Memerlukan Anjakan Baru : Minda Tajdid

Politik Kita Memerlukan Anjakan Baru : Minda Tajdid
Kita tidak mahu politik sekadar kutuk-mengutuk, maki-memaki dan hina menghina tanpa sebarang cadangan yang membina dan memajukan pemikiran rakyat. Kita mahu ahli-ahli politik kita berkualiti sehingga kita rasa mereka layak mewakili kita atas kebolehan kepimpinanan mereka yang berteras ilmu dan budi.
artikel penuh di minda tajdid ;)


4 comments:

  1. gaya politik sekarang dilihat agak keterlaluan dimana kepentingan rakyat bukan menjadi perkara pokok....sebaliknya kedudukan atau kuasa yg menjadi keutamaan...cukuplh berpolitik sewaktu pilihanraya x perlu dibawa2 sepanjang masa sehingga menyebabkan kita sesama islam bermusuh....dimana keindahan Islam jikalau lidah kita mengeluarkan sesuatu yg tak enak didengar perbuatan kita yg x sedap mata memandang....bagaiman kita nak menunjukkan teladan yg baik...

    ReplyDelete
  2. @azhar
    setuju sangat.. dan kebayakn kita pun hanya mampu mengkritik, memberi komen thdp satu² isu yg berbangkit (tp betulkah itu je yang kita MAMPU buat sebenarnya..?) sampi bila agaknya kita hanya MAMPU membuat bising, tanpa tindakn..? rasulullah menegakkan (politik) islam di yathrib pn bukan hanya dgn bercakap saje.. sedangkan baginda itu rasul.. dan kita umatnya..?? ah malunya.. mengaku diri ini islam tp 'segan/takut²' berperibadi muslim.. :)

    ini pandangan umum sy ye.. takut ada lagi yg tersalah maksud.. :)

    thanks azhar for the comment :D

    ReplyDelete
  3. ehem3 empuyer diri dah daftar SPR blm ? ngee..larikkkkkkk.......

    ReplyDelete
  4. @Uruchimaru @ kf:
    oit, lari plak die.. tersadung batu nnt.. da pernah satu kali merasa pengalaman buang undi ye uchi.. ;) tp tewas ahha.. takpe..

    ReplyDelete

Press