Sunday, January 16, 2011

perihal tiada bernoktah | isb part 1

i am forced to write.. so here i am. ahha kelihatan sudah kehilangan hak membuat keputusan? tidak la.. isb jua yang memaksa diri menulis.. banyak jua yang nk di zahirkan ke atas skrin ni.. sekejap.. satu persatu ye wahai cerita.. :)


isb sedang meluahkan, jadi baca dan tak perlu kata apa²
yang sebenarnya isb teringin sekali merepek pada entri kali ni. nak berlaku jujur. bukan tak pernah. tapi suka juga menyatakan lagi (menunjukkan bahawa tahap kejujuran kali ini lebih hangat tinggi dari biasa) bahawa isb sgt jujur dgn perasaan isb pada kali ini. jadi apa saja yang terluah di sini, dalam cubaan membuat kamu mengerti, faham manusia seperti apakah isb ini..

isb = hipokrit
isb seorang yg hipokrit.. on certain part of me. jadi isb takde masalah kalau kamu nak hipokrit gak.. tp berpada² la.. boleh tak? kamu pun tahukan reaksi isb pd kamu bila hipokrasi kamu tu mula menjatuhkan org lain? asal saja kamu tidak menuding jari yang satu (sedang 4 yang lain terarah kpd kamu..) isb akan ok dgn kamu.. kamu ada sisi lain yg menjadikan kamu wajar dihormati.. cuba kamu pamerkan sisi yang itu, supaya kamu beruntung.. :) dan percayalah (terpulang mahu atau tidak) isb akan sanjung kamu kerana itu.. sedih melihat kamu merendahkan harga diri (sendiri atau yang lain)..

isb = ego
urm.. tak mahu komen lebih. tapi ada kebenaran. tak pernah menafikan tapi pantang sekali kalau ada yg menyatakan dgn keras "buangkan egomu, isb!".. kamu hanya menyimbah minyak ke atas api.. kamu juga yang terpaksa berhempas pulas melawan maraknya. isb akan tentukan bagaimana ego itu harus diurus. dan nyata, being a little egoist, saved me from most harm.. cuma takut juga yang tidak diingini itu datang kerana keegoan ini yg nyata menyakiti hati yang tak senang melihat isb tersenyum.. isb cuma tersenyum, kenapa hati kamu yang sakit? owh mungkin kerana kamu sendiri tak mampu ikut senyum.. marilah bersama isb, kita sama² cuba senyum supaya lebih ramai yang terjangkit.. :) 


--bakal disambung.. :)

1 comment:

  1. tak sabar rasenye nk bace part yg seterusnye ...;p

    *idea pun dtg *

    ReplyDelete

Press