Monday, January 24, 2011

turbulence makes us..

-- turbulence is a life force, just to make you --


yesterday, was really a day for me. it was like in a drama i watch on tv. never had i had in mind that it would be happening to us. but thanks to the attention that the lord had given on us. acted like i was the coolest person that ever exist on earth.. i finally spoke my heart out.. and i was given this satisfaction when i heard those 'silence'..

hidup tak seharusnya begitu. kamu berhak kata bahawasanya aku salah pada awal kunyatakan pendirianku. terbukti sudah juga kan yang menghakimi dan menjatuhi hukuman itu bukan dari kalangan kita? dulu lagi sudah kuberi amaran akan kemungkinan berlaku situasi seperti semalam. nyata natijahnya orang lain yang jadi mangsa atas keegoan, kedegilan yang kamu pertahankan dulu. dan kamu? kelu? sudah mula kesal? asal saja kamu dapat bawa hati yang terbuka untuk menilai dari setiap sudut, dan ambil sikap!, itu sudah sejuta rahmat :)

hurm.. satu hal yang isb nak ingatkan kepada semua (paling utama diri sendiri).. pergolakan, masalah, cabaran.. datangnya untuk kita selesaikan bukan untuk dihindar atau dikongsi dgn kelompok yg tidak sepatutnya.. orang lain tak perlu tahu hal yg terjadi dalam kelompok kamu.. kerana pengertian mereka yang diluar itu jauh berbeza.. jgn mudah pergi kepada orang kebanyakan.. kerana reaksi yang kamu akan dapat juga bersifat kebanyakan :) 

suarakan kebenaran, usah pendam..
kalau kamu sakit, cari doktor.. kalau kenderaan kamu yang sakit, carikan mekanik.. kalau hati kamu perlukan rawatan, serahkan kepada yang beri kurnia itu.. pasti terawat :)
and one thing for sure about this turbulence.. it makes me already :) i won't regret.. #thankyou Allah :)

-- Time Out -- 

ice-creaming by the sea shore 

the clams



1 comment:

  1. @Irnie
    :mane tak tegar..dah waktu isb post same line dgn waktu saya sdg sniper tool n buat analisa ler..

    skrg dok zon waktu US je...jgn pelik taw.....hi3 :p

    ReplyDelete

Press