Wednesday, August 3, 2011

alone and thinking

Ntah apa yang difikir, tak jelas.. Tapi ada beberapa perkara yang dia mahu.. yang itu pun tak mungkin jelas bagi manusia yang lainnya.. hati, kehendaknya sedang berbagi.. hatinya satu.. hasratnya tak pula mahu bersatu..

Kelihatan dia sudah cukup runsing.. dia sedar dirinya semakin lemah tanpa ayat yang ternyata berkesan memberi kekuatan.. suatu ketika, tak lama dulu.. semakin dalam dibenarkan benaknya menjalankan aktiviti.. dia sepatutnya sudah penat, letih langsung mengeluh..

Siapa juga mahu dengar? Yang bersungguh mahu dengar dan membina kembali.. yang mampu berkata benar walaupun pahit.. yang mahu memberi ubat dari manisan.. akhirnya nanti persoalan yang tak perlu dizahirkan jawapan.. "Siapa yang untung?" Simpan saja, kerana jawapan bersifat OBJEKTIF.. Paling tidak digemarinya.. Manusia seperti dia perlukan teman bicara yang tak perlu banyak bicara, tak perlu juga lantang suaranya.. cukup dengan suara kecil yang impaknya besar! Dia sedang sendiri menikmati keletihan yang bersifat mendidik..

Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

  1. emm,semoge hidayah sampai ke dalam kalbunye ;)

    ReplyDelete
  2. @Uchi kay-f @hmad: amin.. insyaallah.. asal saja dia memilih mahukan yg terbaik.. ;)

    ReplyDelete

Press