Wednesday, February 6, 2013

Sejenak Di Persimpangan

Di persimpangan antara dua pilihan..

Ya bersangka baik
Tapi perlu ada sedikit perubahan pada tindakan.
Baru tadi baca.
Mahathir kata. Melayu perlu berani untuk merdeka.
Kita perlu berani.
Bukan Melayu sahaja. Sebagai manusia juga.
Muslim, apa lagi.  Beranilah untuk merdeka.
Maafkan aku, Ya Ghaffar.
Aku berkata menurut fikiranku saja.

Mereka mungkin salah anggap.
Usah dimarah.
Hati mereka rahsia mereka.
Hati kamu rahsia kamu.
Hati aku, peti rahsia antara aku dan tuhanku.
Siapa saja boleh bersangka.
Tapi tak siapa yang pasti.

Yang aku tahu.
Jalan hidup yang sedang dilalu ini tiada jaminan sentiasa kan lurus tanpa halangan.
Pilihan pasti perlu dibuat.
Dan ini bukan akhirnya.
Mungkin saja membuka peluang baru.
Siapa tahu? Hanya Dia.

Allahua'lam.

***Azan Maghrib. Let's answer His call :) Allahu Akbar..

No comments:

Post a Comment

Press