Sunday, June 14, 2009

satu jug teh 'o'

hi world... ;)
second entry for today.

now tgh ingt nk wat my freelance job jap, before that masak air and bancuh teh 'o' panas² satu jag penuh. teringat plak kisah lame, sedikit masa dulu, bancuh teh 'o' da jadi cam rutin tuk aku bile lekat kat umah. since aku ini mmg jenis yg tak suke lepak luar, umah la duniaku. sib baikla dr kecik da duk asrama. make kat sane la peluang kumpul kawan satu malaysia ;) klu skola kt kampung gak.. cume jiran² kat kampung je la kwn aku. bakal suami pn org satu kampung gaknye :D

balik pd tajuk utama. so kirenye, disebabkn habit tu, 24 hrs kalu xtido tu, stok teh 'o' mesti ade. punyerla da expert, rasenye klu tutup mate ms bancuh pn bleh kire sedap lg. da xde sukat pakai sudu ke ape lg. masak je air, standby jug, tuang serbuk teh (right from the packaging die), gula pn main tuang je dr bekas gula (spoon was needless then). main agak² jek. pastu bile air da agak² 100°C, tuang air menggelegak tuh ke dalam jug yg tersedia. tadaaa.. siap.. sedia tuk diminum.. refreshing!

lame dah tak wat camtu. sebak lak. dlu ade je mase tuk wat bende² simple camtu. now? da keje. leh ke dijadikan alasan? bukan amik mase lame pn.. aku rase, aku 'sekarang' da tak macam dulu lagi. aku da berubah banyak. mgkin orang tak perasan. tp jujur, kat sini, on my blog kesayangan ni aku gtau, innerside aku da byk berubah. korang mungkin tak perasan sbb aku 'simpan baik' ape yg aku fikir. jarang aku luahkan ape yg bermain kt kepala ni. now i really treasure ths moment.. with this one cup of teh 'o' yg aku br buat td.. i really hope that aku bleh sambung habit nih, and bersihkan hati ni.. serius..

No comments:

Post a Comment

Press