Tuesday, July 21, 2009

layankan saje..

malas sudahkah aku untuk bercerita tentang masa gembira bersama adik²? hari ini, dalam sedikit duka, mereka datang membawa senyum di wajahku..

sudah 3 minggu, video kurakam bersama sepupuku yg genit itu hendak kupertontonkan, sehingga kini belum (belum?) sempat.. riangnya di hari ahad itu.. kita sama raikan keriangan lagu sunday afternoon & happy (oleh mocca). perjalanan pulang ke teluk hanya menjadi sepi pabila tenaga sudah kehabisan utk mereka terus bergembira..

dan keriangan bersambung, bila kaki dijejak ke tanah laman rumah.. apit, apau, amer (adik² kesayanganku) sedia utk mengusik (menyakat?) makhluk² kecil itu.. nyata, gelak tawa kekal, di bawa ke malam... tak kenal penatkah mereka??

hujung minggu yang baru berlalu, walau tanpa kehadiran makhluk² kecil itu, aku juga gembira. kami (angah, alang, bancik, apit, apau) menemani diri masing² ke tanjung. tiada sambutan utk dirai.. sekadar menghirup udara yang lain sedikit (dari kebiasaan).. melayan gelagat beberapa pemancing, pemerhati setia. di sulami gurauan, usikan, umpatan yang tidak terlampau daripada adik² (ditegaskan, yang sangat² aku sayangi)..

semoga senyuman abadi di wajah kalian. kerana angah sangat perlukan kenangan itu sebagai penawar di waktu duka..

No comments:

Post a Comment

Press