Monday, July 19, 2010

mode: bosan

بِسْمِ ٱللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

tak bosan dgn hidup
tp bosan ng yg turut jalani hidup
hidup sama seperti aku
bernafas sama seperti aku
berfikir memang tak sama seperti aku

tp sepatutnya ketaksamaan itu menjadi pelengkap kita..
aku ada apa yg kau tiada
kau ada apa yg aku tiada
kita sama tak sempurna
tapi kita boleh, dan perlu saling melengkapi


ambil saja apa yg kau boleh ambil
beri apa yg kau boleh beri
yg tak mampu kau beri, akui saja
kerna kita tak sempurna
hanya Dia yg sempurna

jadi bersyukurlah, jika hanya itu yg mampu kau beri..
jauhi kesedihan itu,
tempatnya bukan di sini
jauhi kemurungan itu,
tempatnya juga bukan di sini

aku, kau dan Dia
ini tempat kita :)

3 comments:

  1. bosan gak ni.. jom la kite wt xtvt yg menarik kanda.. ;)

    ReplyDelete
  2. ape ye.. camne plan 24/7 ni? kanda pn tak brp dpt tgk updates lately.. busy with school n blogs ;) hope you're doin fine mi hermano!! :)

    ReplyDelete
  3. x jd kot.. abis dieorg sume snyp je.. nk plan skang ni cm dh x sempat.. len la klu pospon mgg dpn ke..

    ReplyDelete

Press