Saturday, November 27, 2010

diperingat dengan kalam suci

semalam jiwa serabut.. hati sedikit mendung.. ada yg tertangguh.. seperti sgt memahami aku dilayangkan dgn sms peringatan.. supaya berbalik kepada Yang Maha Mengetahui itu, dan hati ini kembali merasai nikmat hidup..

Supaya hatimu tenang, wahai Irnie:
Az Zumar (Rombongan-rombongan) 39:23 | Allah telah menurunkan perkataan yang paling baik (yaitu) Al Quran yang serupa (mutu ayat-ayatnya) lagi berulang-ulang, gemetar karenanya kulit orang-orang yang takut kepada Tuhannya, kemudian menjadi tenang kulit dan hati mereka di waktu mengingat Allah. Itulah petunjuk Allah, dengan kitab itu Dia menunjuki siapa yang dikehendaki-Nya. Dan barangsiapa yang disesatkan Allah, niscaya tak ada baginya seorang pemimpinpun.
Supaya kamu rancangkan sebaiknya urusanmu, wahai Irnie:
Al Hasyr (Pengusiran) 59:18 | Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan hendaklah setiap diri memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok (akhirat); dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.
Supaya kamu urusi masamu sebaiknya, wahai Irnie:
Al 'Ashr (Masa) 103:1-3 | Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran. 
Supaya kamu menetapkan keutamaan dlm urusanmu, wahai Irnie:
At Taubah 9:24 | Katakanlah: "jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan Rasul-Nya dan dari berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya." Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik. 
Dan supaya kamu bisa hadapi ujian dengan tenang, wahai Irnie:
Al Fajr (Fajar) 89:27-30 | Hai jiwa yang tenang. Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridhai-Nya. Maka masuklah ke dalam jama'ah hamba-hamba-Ku, masuklah ke dalam syurga-Ku. 
setenang berada di sini..

5 comments:

  1. *tak tekata*

    senyum manis...rase mahu pergi bertapok di paya...tapi ape kn daya..

    harap tuan hambe tenang iyer..=)

    ReplyDelete
  2. iyelah tuan hambe...

    tapikan ngee..terujalah macam nk pi ke laut je tgk pic tue...=)

    ReplyDelete
  3. ...menyampuk buleh..

    Pic tu kan memang tenang..trus ada bot penyelamat dekat tepi..hee..cam tau2 ja..eh..d laut mesti standby bot-bot ni kan...nanti ada yg lemas x tau berenang boleh guna bot kan..kan..

    *baru kembali dan ingi mengganggu sakan..huaaarrgghhh...makan budak...(lawak majalah Apo?)

    ReplyDelete
  4. @maisyah: silakan mai.. jgn malu², buatla spt blog sendiri ye :P ehhe..

    ye bot mmg da standby.. ehhe.. tenang kn klu dpt berada di pulau.. hilang separuh beban difikiran.. :D rindu menggamit ke sana lgu huhu..

    mai.. behave.. :P nnt anak murid nampak, ape pula yg dikata nnt ;)

    --sweet of u mai.. mekasih.. :D

    ReplyDelete
  5. @maisyah
    :emm betul tu sigu,kat paya klu teda bot takper,tapi klu kat laut wahh..lemas nnti,naye je kan...

    ReplyDelete

Press