Thursday, November 4, 2010

mengira bilangan sayang

pagi semalam.. di ruang monologku dalam perjalanan ke sekolah.. aku mengira bilangan sayang.. :) cam mane agaknya  nk kira ye.. and dalam unit apa pula nk dikira bilangan sayang itu.. betapa bahasa, memain peranan.. sbb tu ada istilah 'salah faham' kn..? rumit juga berbahasa..? taklah.. walau apa pn yg kita faham, elakkanlah dr menyalahkan pemahaman orang lain.. cara kita berfikir adakala (biasanya) berbeza.. tp untuk apa dilihat perbezaan itu sebagai halangan untuk kita bersatu..?

contohnye la dlm perkongsian lagu setiap kali.. erm sebenarnya tak kirala perkongsian apa pun.. blog post ke.. ape je la.. fenomena skrg.. yg sy nampak ye.. cam mane org lain nmpk, sy kurang tahu.. klu perasan, bile ada saja perkongsian maklumat yang mungkin juga bersifat ilmu.. bersifat baik.. mengingatkan sesama kita (manusia yg tak dinafikan, jauh dr sempurna).. tapi sedih/kecewa sgt bila lihat/perhati luahan hati tukang komennya pula.. kadang tu tanpa perasan, seharusnya sst entri yg cuba membina minda/pemikiran kita akan tercalar dek komen² yg biasanya bersifat melepas diri.. dan bisa saja mengundang perpecahan.. walhal perkara seperti itu yg kebanyakan kita menentang.. ;) tepuk dada, tanyalah... apa/siapa ya..?

lagu ini sy dapat dr perkongsian seorang sahabat.. namanya YY.. bahaya letak nama sebenar.. ada sejarah yg tidak mudah utk diceritakan (tp kalau nk lihat yg ter'surat' dtg jmpe saya :) tp dia istimewa di hati sy, sama seperti kamu juga.. sayang sy, utk semua.. dan kerana sayang ni juga pernah sy monolog.. "kalau aku perlu MATI, utk kamu sedar betapa sayangnya aku kpd kamu lewat teguran, nasihat, huluran kasih dari seorang irnie, seorang angah.., aku rela" tp aku risau.. andai aku tiada lg.. kamu semakin hilang, semakin jauh dr laluan itu.. tp ngah, sungguh untuk mereka terima semua itu, bukan kuasa kamu.. dan aku? tiada pula jaminan berada di laluan yg aku impikan itu :(

i could be like her, despite the itchiness, where there is love, there is a way..
**looking for someone like this.. for my future children.. ada berani..?? eheh 

dan ini, untuk semua yg nak terima sayang dariku.. (tp ingat sayang/cinta ini takkan jadi milik kamu sepenuhnya, perlu berkongsi.. sanggup..? ;) amati, nikmati betul² sayang/cinta yg aku nk kamu rasa.. pasti dapat.. seperti mana aku turut merasa.. :)


Jangan pernah kau katakan
Bahwa cintaku terlarang
Karena tak ada yang tahu
Arti cinta sesungguhnya

Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Karena aku manusia
Yang pastinya butuh cinta

Kepadamu aku terus terang
Bahwa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan

Hanya kamu yang aku sayang
Bersamamu jiwaku melayang
Demi kamu aku relakan perpisahan

Perpisahan..
Cinta datang dari Tuhan


5 comments:

  1. tingat kata2 sakti laksaman sunan.......

    "sebagai manusia..aku sayang padamu.."

    ReplyDelete
  2. yep..cinta tu memang datang dari tuhan..kalau ada jodoh tak kemana.. =)

    ReplyDelete
  3. waduh2 bahasa tersangat la tinggi....bagaimana wak mau komen ye...

    ReplyDelete
  4. @Uruchimaru @ kf
    klu boleh nk juga diceritakan sedikit sebanyak ttg laksamana sunan yg menjadi pujaan hati yg kenal akan dia.. nk baca novel² yg tersebut.. mgkin lambat sikit.. ya ramai juga tertarik dgn kata² tu uchi "sebagai manusia, aku sayang padamu.." nntla sy usahakn membacanya.. nk juga dpt feel yg sama spt yg lain ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa anda sda punyai kesempatan membca dan mengenali siapa sunan itu?

      Delete

Press