Saturday, September 3, 2011

dia berkecil hati lagi

mudahrajuknya tak pernah susut. mujur bijak dia memujuk hati. sedang panas tadi, mujur dijauhkan diri dari telefon, jauh dari laptop. kalau tidak, aibnya bakal dibuka sendiri, semaksima amarah di benak.

dia masih berkecil hati. dan dia tak mudah lupa. lantaran hasrat hati yang dihenti. tanpa alasan kuat. langsung tidak mencabar rasional fikiran. dia pasti ingat. sebaiknya penyebab dia tersakit hati, jauhi kelibat dari sisi. takut tersalah langkah nanti. akibatnya kamu tak tertanggung sendiri.

kerana dia manusia. jauh lebih biasa dari biasa. tak manis langsung perangai begitu. tapi katanya, luahan itu untuk dia ingatkan diri, di kemudian hari.. wajar atau tidak tindaknya.. wajar atau tidak dijadi teladan.. lebih bersifat ingatan.. bahawa dia pernah berfikir jahil, pernah bertindak bodoh.. atau wajarkah dia untuk kesekian kalinya berfikir bodoh, bertindak jahil..? tunggu saja, akan tiba waktu di mana kisah lalunya bertindak sebagai kata-kata nasihat buat diri suatu masa nanti..

marahnya tiada lagi. tapi, perhatikan tingkahmu.. kerana dia manusia, tidak sempurna..



Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

  1. yg empuyer blog ke yg rajuk ni..baru ketahuan oleh daku..moge cepat surut rajuknye dikala matahari menyinari bumi ..^-*

    ReplyDelete

Press