Wednesday, December 14, 2011

innalillahiwainnailaihirojiun


nampak je serabut.. eh memang serabut.. tapi masih ada sebab untuk teruskan senyum dari bibir yang ALLAH beri ni.. boleh lagi sebab.. innalillahiwainnailaihirojiun.. pesan Rasulullah SAW.. aku mohon supaya musibah hati ini diberi pahala oleh ALLAH dan digantikan dengan yang lebih baik.. insyaALLAH :)

aku yakin kalau terjadinya musibah, dan harga yg perlu kita bayar untuk menangani/menanggung musibah itu sebagai bekal untuk membeli tiket ke syurga milik ALLAH.. dan semoga hal ini tak menjadikan aku lupa bahawa DIA sedang hanya menguji dan aku, sedang membayar kifarah.. belum lagi pasti akan diberikan tiket itu.. belum pasti lg.. bekalan yang dibawa cukup untuk ditukar ganti dengan tiket ke syurga itu.. jadi aku pohon limpahan rahmatMU, ya RABB..

ya ALLAH pandukan hati ini.. lurus kepadaMU.. luaskan bukaan hati ini untuk menerima cahaya kasihMU.. teguhkan hati ini untuk berpendirian menentang musuhMU..

credit gambar to @princeduyong :)

3 comments:

  1. sapertinye kamu berada dlm kondisi kusut-masai kan cikgu...emm,tak ape,ambil waktu utk berdiang dan tenang iya..^-*


    ~y.t.s-isb~
    *dah tmbh abjab t plak dah..hihihi

    ReplyDelete
  2. @Anonymous ehhe.. kuranglebih mcm tu la.. t tu utk apa pula uchi..?

    ReplyDelete
  3. arr t utk tetap..atau dlm bhse jawa bunyinye enggeh...hihihi.amboi,bhse jwa lagi..jgn marah cikgu,katanye gurau senda itu pelirik hati yg gundah gulana ye kan..;)


    ~y.t.s-isb~

    ReplyDelete

Press