Wednesday, June 9, 2010

keberfungsian diri

before ending my net session hari ni hati tergerak nk visit a few blogs and i have come across this one site. asalnya keywords yg aku type adalah ini 'hukum utamakan ibu bapa' tp mata tertarik pula kepada isu yg syahbandar ketengahkan -selari dengan pandanganku pulak ;) punyala khusyuk membaca jumpe lak link to this one site. pernah aku coretkan suatu entry tentang sebab aku berblog, sebab aku menulis. supaya andai aku sudah tiada nnt, fungsi aku sebagai manusia, sebagai angah kpd adik², sebagai irnie kepada rakan² dan kepada siapa jua yg kenal, siapa jua yg aku sayang tidak terhenti di mana². al-fatihah 

maafla, pengalaman pertama membaca coretan hidup penulis yg sudah tiada lagi. sedikit tersentak. ape namanya perasaan ini sebenarnya? nyata aku lebih insaf memikirkan kematian, dan fungsi diri semasa masih boleh bernafas di bumi Allah ni.


Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku

No comments:

Post a Comment

Press