Tuesday, June 28, 2011

Biar miskin, tak sentiasa kehilangan..

Murah rezeki. Bukan hanya babitkan RM. Hadirnya boleh jadi dalam bentuk material. Itu dah biasa.

Hari ni. Di sebalik material yang sampai, fikiran lebih jauh mensyukuri nikmat 'silaturrahim', 'understanding' yang diterima lewat kebanyakan pertemuan. Senyum. Tak salah rasanya menerima kenyataan bahawasanya hidup ini lebih indah kalau diberi sedikit ruang dan masa untuk diam. Dan senyum.

Biar saja dilihat seperti si gadis yang kehilangan warasnya. Individu yang artistik, (bilang si Fatin 'anak perempuan' ayah yang satu lagi itu).. memang beginilah aku. Kurang 'disiplin', tak sukakan peraturan.. Setuju sangat tapi, satu perkara yang harus kebanyakan terima, aku jalani hidup dengan tafsiran yang biasanya beza dari fikiran kebanyakan.. dan pandangan yang bersifat negatif mahupun positif yang tiada aura membina, maaf, terpaksa kutepis mudah, tak berminat ku ambil kisah. Senyum lagi, sedikit menyakiti hati ;-)
Biar sukar sifatnya menyenangkan
Biar mudah sifatnya jauh menyeksakan
Biar kaya tak sentiasa memiliki
Biar miskin tak sentiasa kehilangan
View taken on the way home after school. Sunset. 
Akhir kalam.. Yang di atas, pesanan untuk diri terutamanya. Kalau diberi kesempatan untuk terus diberi peluang melihat sejauh ini.. Semoga menjadikan aku lebih baik, dan jika sebaliknya, harus diakui adalah normal menjadi selemah ini.. Allah lebih tahu apa yang aku perlu.. Perlu dapat, dan perlu sumbangkan. Dan segala kebaikan adalah dariNya jua.. Senyum.
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment

Press