Tuesday, November 29, 2011

"kalau ternyata kita cuma punya hari ini, dan besok belum tentu ada, bagaimana..?" #tentangdia2005

Longing to be.. 

Saat ini.. sedang jari bermain kekunci maya di hp.. mata di skrin laptop.. layani 'tentang dia' (indonesian movie 2005).. aku jadi rindu..

Ya, sekarang aku dikelilingi ramai.. insan yang sedia terima hadirku dalam hidup mereka.. semenjak bergelar pendidik, lagi hidupku jadi penuh :) 

Jauh dari mahu dikata tidak bersyukur dengan yang ada, aku cuma rindu.. 

Rindu pada kesepian, kebergantungan penuh pada diri sendiri.. lewat malam berubah fikiran mahu tidur di sarang yang satu lagi.. lalu memandu sendiri.. menikmati suasana malam menyelusuri trafik yang baik sekali.. sendirian.. ditemani lampu jalan.. yang kadang tak berfungsi ;)

Dan satu-satunya si kecil merah kesayangan.. yang menyampaikan aku ke mana saja hati mahu jasad ini berada.. thank you love..

Aku mahu hatiku memujuk akal.. hatiku bicara terus dengan akal.. berdebat dan menyaksikan hati yang kerap menangi akal.. 

Aku mahu ulangan.. berhasil ulangi semua rasa yang pernah singgah.. sendiri.. sendiri.. 
"kalau ternyata kita cuma punya hari ini, dan besok belum tentu ada, bagaimana..?" #tentangdia2005

Published with Blogger-droid v2.0.1

3 comments:

  1. waduh keren lho tajuknya..


    ys-isb

    ReplyDelete
  2. If I'm alive and well,
    Will you be there a-holding my hand?

    ReplyDelete

Press