Thursday, September 10, 2009

jangan disakiti hatiku

Ahha.. cam poyo jek title kali ni. Yup. Hari ni angah refuse to entertain questions yg boleh menjadi sumbu kepada api kemarahan. It is there. Biarkan saja ia di situ. Tak perlu diumpan. Lama² nnt reda la ia. Dan diminta, tolonglah jangan panjangkan apa saja yg tak baik tu.. sbb akan ia bertambah tak baik kalau terus dilayan. Jom kita cakap yg baik² je. Yang happy² je. Kepada sape² yg sedang kurang gembira, jom kite gembirakan hati die..

Uhmm.. sebenarnye hati angah sendiri sedang mendidih dek kerana makhluk yang seorang tu. Kalu tak yakin boleh realisasikan, cube bawak² berfikir dulu sebelum berani menabur janji. Jgn mainkan harapan orang. Takut nnt kamu sendiri tak mampu tanggung akibat perbuatan kamu tu. Ingatan ni untuk diri angah jugak.

Manusia itu ciptaan Allah yang paling sempurna. Kita sempurna kerana dipakejkan sekali dengan akal. Maka janganlah dicelakan kesempurnaan itu. Gunakan akal yg dipinjamkan ini dengan sebaiknya..
Sesungguhnya Kami telah aturkan cara mencipta manusia bermulanya dari air mani yang bercampur (dari pati benih lelaki dan perempuan), serta Kami tetap mengujinya (dengan kewajipan-kewajipan); oleh itu maka Kami jadikan Dia berkeadaan mendengar dan melihat.
kerana keadaan itu tidak mencukupi, maka) Sesungguhnya Kami telah menunjukkan kepadanya (melalui akal dan Rasul) akan jalan-jalan (yang benar dan yang salah; maka terserahlah kepadaNya) sama ada ia bersyukur (dengan beriman dan taat), ataupun ia berlaku kufur (dengan mengingkari kebenaran atau menderhaka).
(Surah Al-Insaan, Ayat 2–3)

No comments:

Post a Comment

Press