Saturday, August 7, 2010

semua ini milik Allah


بِسْمِ ٱللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


semalam
bertemu empat mata dengan seorang sahabat
yang seawal kali pertama bertemu
dia berjaya memancing hormat saya

semangatnya tinggi
ilmunya luas
matlamatnya jelas
kerjanya, kedengaran cemerlang
dugaannya hebat

saya kira sepanjang hampir sebulan tidak bertemu
dia sukses dengan apa yg diusaha
sy sgt harap dia sukses

tapi allah sayangkan dia
allah sedang beri perhatian kpd dia
kekuatan hatinya diuji
sy kira sangat hebat
tp sokongan dari tiap penjuru
sedang nampaknya membantu dia
*mujur saja pandangan matanya saja yang silap
*syukur hatinya celik

dan yang penting dia pn sedang bantu diri
saya seronok dapat luang sedikit masa bersama dia
kerana situasi dia juga sedang membantu saya
dia mungkin tak perasan
akan tangan ghaibnya sedang membantu saya

dan semalam juga
rasa syukur saya bertambah lagi
kerana ada yang ikhlas perhatikan saya
ops maaf, jauhi saya dr takbur ya Allah
dia sebenarnya memuji Kau ya Allah
dan Kau lebih Mengetahui

setelah berpisah
dia sampaikn satu sms
menjelaskan hal yang satu itu
sambil di akhir ayatnya..
'---- awak cantik!'

Alhamdulillah..
lantas saya balas dengan ayat ini..
'semua ini milik Allah'
jauh disudut hati, aku berbangga (jauhi aku dr api nerakaMu ya Allah)
sangat berbesar hati atas apa yg Kau pinjamkan
semoga aku berhasil menjaganya dengan baik
semoga dapat aku pulangkan yang sepatutnya kepadaMu
Amin..ya Rabb..

2 comments:

  1. semoga kawan awak tabah menghadapi ujian dari tuhan

    ReplyDelete
  2. kf: *senyum jugak*

    bspotgurl: amin ya Allah.. syukur, walau matanya sudah tersalah pandang, hatinya tak buta utk terima pelajaran dari Allah SAW. :)

    ReplyDelete

Press