Saturday, August 28, 2010

marah, geram

sebab kau mencemar privasiku
kau harus tahu betapa aku menghargai sepi ini
betapa aku mementingkan sepi ini
agar dapat aku hidupkan hati milikku

sebab sepi memberi aku kepuasan
walau tak tahu banyak perkara pasal urusan kamu
yang biasanya remeh
yang biasanya sama sahaja
hal dunia yang sama
hal diri yang dalamnya terkandung takbur
bosan

sepi itu sengsara untukmu
sepi itu rahmat untukku
kerana sepi itu
membantu aku berlepas diri

sepi itu musuh paling kau takut
seolah sepi itu mampu membunuh
tapi ku rela
jika sepi itu bersungguh membunuh
akan kubiar ia menjalankan urusannya
asal saja jiwa kamu tidak diusik
asal saja jiwamu dibiar hidup
untuk memfungsikan kembali
jasadmu yang hampir mati
yang telah gagal membaja hati
yang telah gagal memfungsi diri

kerana tuhanmu,
tidak Dia ciptakan jin dan manusia
MELAINKAN untuk mengabdikan dirimu kepadaNya.. 51:56


24-7-365 untukNya
aku juga belum mampu

No comments:

Post a Comment

Press