Friday, February 13, 2009

Meng'ada'kan ke'tiada'an..

Bismillah...
Alhamdulillah.. sempat lagi nikmati hidup bersama. Umur ayah dah 58, tahun ni. A birthday cake with a stalk of red rose rasanya dah cukup membuat semua terharu, sebabnya, biar aku saja yang tahu. Yang penting ape yang sepatutnya dibuat, telah kami buat. Cuma sedikit kesalan sebab mutiara² yang bertiga tu ngan mak tak dapat bersama semalam. Semua kat kampung, and Along kat kem :( tapi sempat aku call bg diorang peluang berbual dengan ayah.

Perot ayah yang bulat. Masih terkejut agaknya. Rupanya memang tak tau birthday dia semalam. Pulak tu, baru balik niaga. Penat and almost fell asleep.

Ade janji yang perlu aku, alang dan bancik tunaikan. Memandangkan semalam Upin&Ipin mulakan tayangan, (kebetulan jatuh pada hari lahir ayah) budak2 mesti da tak sabar menanti cuti J untuk sama² ke panggung.

Memikirkan tingkah laku, tindak tanduk aku sekarang ni, timbul risau di hati. Bukan ape, sejak bermula 2009, 1430H ni.. aku makin xsabar² melunaskan apa yang sepatutnya menjadi rancangan aku sejak dulu lagi. Seolah² sudah semakin suntuk untuk aku buat semuanya. Lalu perbualan aku ng Serena sebelum cuti Tahun Baru Cina yang lepas tiba² terimbas kembali. Kebetulan dia nampak aku tgh melayan blog during lunch break hari tu. Katanya ingin jugak start blogging dengan alasan, bila dah sampai masa nnt, sekurangnya ada jugak ‘something’ yg boleh mengadakan ketiadaan kita nanti.

Asalnya aku mulakan blog ini untuk berkongsi cerita dengan yang sudi. Tak perlu memberi reaksi, cukuplah sudi membaca, sudi turut sama merasa. Sebab aku seorang yang sudah biasa menyimpan, memendam apa jua yang aku rasa. Jadi blog ini tempat aku meluah yang bukan rahsia.

No comments:

Post a Comment

Press